Isolering under gulvet

Hej

På vores 1 sal i ældre muremester villa trækker det ind under gulvbrædderne (plankegulv). Tænker den kolde luft kommer fra skunken. 

Vi fik lavet nyt tag og efterisoleret for et par år siden og det har hjulpet gevaldigt. Men der er et eller andet sted, hvor der kan fise lidt luft ind som så suser under gulvbrædderne.

Mit spørgsmål er om en god og nem løsning kunne være, at pille et gulvbræt op yderst og så ligge isoleringsbats ned under gulvet. Bare den yderste række.

Der er også en mulighed at få blæst papiruld, men det er faktisk temmeligt dyrt, har fået tilbud på omkring 10.000 kr. Det andet virker økonomisk billigere.

Hvad tænker forum??

Vh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der kan "fise lidt luft ind som så suser under gulvbrædderne", ville jeg find ud af hvorfra det kommer, så tætne det.

Det tror jeg bliver for svært for mig og jeg er heller ikke sikker på jeg vil kunne finde årsagen. Da vi fik lavet tag blev skunken isoleret. Men det er jo et gammelt hus,hvor det kan trække mange steder fra.

Derfor tænkte jeg det kunne være en god, relativ nem og billig operation at tage et brædde op og smide bats i langt skunken og se om det kunne stoppe den smule træk der er. 
Du skal passe på med placere isolering, hvor du ikke har styr på luft-indtræning udefra. Hvis der er fugtighed i luften, kan det sætte sig i isoleringen og dit gulv kan rådne op.

Du skal have styr på hvor luften kommer fra.
Det er en udmærket metode. Der skal stadig være luft cirkulation op under dit tag så ventilation i tag rum er ok. Men der skal ikke fise kold luft ind i isoleringen i etage adskillelse. Det er ofte vind bræt som ikke er lavet ordentlig. Altså at få lukket af for den luft som kan blæse ind imellem lofts isolering og hulmurs isolering
Har du tagplader kan du stille stillads op og ordne 2-3 m ad gangen udefra. 
Du kan nok ikke nøjes med at tage 1 gulvbræt op, men der skal nok 4-5 stykker op. 
Jeg ville nok gå med de 10.000 og så få blæst papiruld ind. Ved du hvordan de har tænkt sig at få adgang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Isoleringsfirmaet vil isolere inde fra ved at bore i gulvet langs skunken og sprøjte papirulden ind der. Så fylder de cirka papiruld en meter fra skunken og ind i rummet hele vejen hen.

Vi har tegl på taget og at tage dem ned inkl. undertage, isolering mv for at ordne det ude fra kommer ikke til at ske. Der er for omfattende for mig. Og det vil være for dyrt at få håndværker på.

Så hvis det skal fixes, og det vil jeg meget gerne have, så skal det klares indefra! 

Vh Jonas
Jeg skrev: Har du tagplader Så med tegl og undertag har du fuldstændig ret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis