Rørpuds KimKristensen 1 27-11-2023 06:20 Halløj.Jeg har revet gammelt løst siddende rørpudsvæg ned på en indervæg. lejligheden er fra 1932..Inde under sidder der dejligt tæt forskalling. Kan jeg sætte to lag gips op direkte på forskallingen uden at bruge dampspærre.Mvh Kim 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30570 7480 27-11-2023 10:36 Velkommen på lds.Når du skriver indervæg, så går jeg ud fra at temperaturen på begge sider af væggen er stort set den samme. Så skal der ikke bruges dampspærre. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
PinkHenrik 6111 6300 27-11-2023 11:39 Man laver normalt kun dampspærre i "skallen" af et hus. DVS mod kælder, ydervægge og loft.Badeværelser er dog undtagelsen, men her handler det jo om at holde fugten ude af vådområdet, så det ikke trænger ind i andre bygningsdele. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her