Skift vinduer

Kære friske lds'ere,
Jeg har nogle gamle og trætte vinduer, som jeg gerne vil have skiftet. Jeg ville egentligt gerne beholde den indre ramme og bare sætte et nyt i den gamle ramme. Jeg er nemlig lidt nervøs for hvor meget mur og andre sjove ting, der ryger med hvis jeg skal rive den gamle ramme med ud. Hvad tænker i om det? Er det en god ide at sætte en ramme i rammen eller SKAL den rives ud? Er der måske et tredje alternativ som jeg ikke har tænkt på? Har I evt et input til det?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pedrolobo skrev den 26-11-2023 14:07:52

Kære friske lds'ere,
Jeg har nogle gamle og trætte vinduer, som jeg gerne vil have skiftet. Jeg ville egentligt gerne beholde den indre ramme og bare sætte et nyt i den gamle ramme. Jeg er nemlig lidt nervøs for hvor meget mur og andre sjove ting, der ryger med hvis jeg skal rive den gamle ramme med ud. Hvad tænker i om det? Er det en god ide at sætte en ramme i rammen eller SKAL den rives ud? Er der måske et tredje alternativ som jeg ikke har tænkt på? Har I evt et input til det?

Lysindfaldet er væsentligt pænere jo mere vindue du får. Og så ser nyere jo mere harmoniske ud og holder længere end blandingen. 

En god håndværker eller tålmodig gds kan godt få vinduer ud uden at det ses bagefter. Hvis du skærer skråt ind i rammen kan de brækkes ind mod centrum og muren Skånes 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis