Mit nye tapet sidder løst :-/

Hej LDS
Tak for medlemskab :-) 
Jeg har lige tapetseret et værelse i huset, efter først at have fjernet de mange gamle lag tapet, ind til den pudsede væg. Jeg har ikke behandlet væggen inden tapetseringen, og har bare “forlimet” væggen 5 minutter før jeg satte en bane op. Klistret er omhyggeligt blandet, og helt klar og cremet. 
I dag opdager jeg at det nye tapet sidder løst flere steder! Jeg er i chok, for jeg har da tapetseret lignende opgaver før, og aldrig skullet være særlig omhyggeligt for at få et godt resultat. Men det er som om limen ikke binder på tapetet. Heller ikke når jeg nu i dag laver små forsøg med at lime tapet på en male-rørepind, eller limer tapet mod tapet.

• Forsøg med Dana 201 klister:
Tapet mod tapet: Klæber slet ikke. Nærmest som om jeg har limet med vand.
Tapet på rørepind: Klæber slet ikker.
Avispapir på rørepind: super limning!
Avispapir på pudset væg: super limning!

* Forsøg med hvid PVA lim (=trælim):
Tapet på tapet: super limning!
Tapet på rørepind: super limning!

Jeg har købt tapet og klister ved Bauhaus:
Tapet: AS Comfort - hvid.
Klister: Dana Lim 201. Posen 3 år gammel og været lukket med en elastik.

Det er som om klister og tapet ikke passer sammen. Hvad er det der sker?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
..hov, limen er ikke 3 år gammel, men ganske ny.
Er du sikker på at tapet og lim passer til hinanden. De eksempler, du beskriver, tyder på at der ikke er noget i vejen med limen.

fase
Hej Fabrin
Det er også min tvivl, men der står ikke noget om hvilken lim der kræves. Jeg ser nu at det er Non-Woven - kan det være derfor det driller?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også