Fronter til skæve skabsvægge

Hej,

Vi har bygget skelettet til et stort garderobeskab i to "etager". En under hanebånd og en over hanebåndet. Problemet som vi først har opdaget nu, er at da skabsvæggene i den øverste del er skruet skråt ind i væggen har de trukket sig lidt indad. De er altså ikke i vater, men er to cm smallere heroppe.

Næste step er at vi skal have skåret custom fronter i MDF, som skal males. Kan det overhovedet blive godt når de afviger i den øverste garderobe? Og i så fald kan vi så bare nøjes med at rykke hængslerne lidt ind for at tilpasse?

Vil bare sikre mig at jeg ikke kaster mig ud i noget der er dømt til at mislykkes på forhånd.

De bedste hilsner,

Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal måske lige nævnes, at det er IKEA det hele.
Tag dog og ret den lodrette plade op i stedet for at overveje skæve fronter... 
Det kan du ikke, da kophullet til hængslet skal sidde med ens afstand fra lågekant til hul. Og placeringen af kophullet er bestemt af hængselsmodellen og korpussidens tykkelse.
Hvis de stadig er i lod og du ikke skal have én stor låge på, men en for oven og en for neden. Så kommer det an på om du kan leve med at lågen ikke hænger lige over hinanden.
Hvis ikke er der ikke andet for end at få rette det til så det er lige. Det bliver aldrig pænt/funktionelt hvis du forsøger at justerer dig til det. Der er 2 cm bare for meget.
Nu gætter jeg. 
Øverste skab har stadig sin originale bund, og så er skabet 50 cm for neden men er så 48 cm længere oppe. Her ville jeg heller ikke betænke mig, det skal laves om så det passer. Det er måske besværlig men det andet bliver mere besværlig og dårligere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også