Woody pillefyr blæser ikke

Hej med jer kloge hoveder,

Jeg har igen brug for hjælp fra jer.
Jeg har er Woody pillefyr hvor det er stoppet med at blæse - har læst det måske er en ny kondensator: giver det mening?

Det jeg oplever er at den spole (eller hvad det hedder) ikke rigtig køre rundt, men mere kører i hak. Jeg har vedhæftet et billede af ddt og markeret med rødt hvilken del der ikke rigtig kærer rundt.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din beskrivelse kunne tyde på en defekt kondensator, men for at finde fejlen bliver du nok nødt til få en elektriker til at finde fejlen. Hvis motoren er brændt af, kan det ikke betale sig at få den repareret. Køb en ny.

fase
Den viste motor er jeg overbevist om er en skyggepolsmotor. Den anvender ikke kondensator.
Har selv en Black Star +. Den har samme motor. Den type motor er meget anvendt til lænsepumper i vaskemaskiner.
Kan anbefale Hedestoker, de har alle tænkelige og utænkelige reservedele.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 22-11-2023 21:11:48

Den viste motor er jeg overbevist om er en skyggepolsmotor. Den anvender ikke kondensator.
Har selv en Black Star +. Den har samme motor. Den type motor er meget anvendt til lænsepumper i vaskemaskiner.
Kan anbefale Hedestoker, de har alle tænkelige og utænkelige reservedele.

Det har du vist helt ret i - hvad tror du problemet kan være?

Det kan være flere ting som fx at lejerne har sat sig.men uanset tror jeg ikke det kan repareres.
Det er ellers slidstærke motorer men især blæseren kører altså også mange timer på sådan et fyr.
Er ellers godt tilfreds med mit fyr. 6 år og 60 t piller og der har ikke været problemer med det overhovedet. Selv eltænderen er den oprindelige.

Kermit_369 skrev den 23-11-2023 07:38:23

Det kan være flere ting som fx at lejerne har sat sig.men uanset tror jeg ikke det kan repareres.
Det er ellers slidstærke motorer men især blæseren kører altså også mange timer på sådan et fyr.
Er ellers godt tilfreds med mit fyr. 6 år og 60 t piller og der har ikke været problemer med det overhovedet. Selv eltænderen er den oprindelige.

Fedt - jeg skiftede el tænder for 2 år siden og den kører fortsat.

Så du tænker blot en ey blæser som den her: https://www.hedestoker.dk/3628-blaeser-85mm-passer-til-woody-scotte-bs-rtb-og-rtb-phoenix-pillebraender-10-16-20-kw.html 

Og ved du om der findes en guide eller lign til at skifte sådan en? 
Ja mon ikke den passer. 
Ved ikke om der er en guide, men mon ikke 4 skruer og to ledninger skulle være til at finde ud af.... 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis