Gulvvarmefordeler

Kære alle

Min gulvvarmefordeler, Wavin 8014, fungerer med grønt lys og sender signal om, at den ønsker at sende gulvvarme og termostaterne sender tilsvarende signal om at ville modtage, men der bliver ikke tilsendt varme.
Hvad gør jeg? En venlig sjæl der kan hjælpe, min familie fryser af kulde her i vinteren...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er temperaturen på vandet i din gulvvarmeshunt? Hvis vandet er for koldt, kan kan det ikke afgive tilstrækkelig varme.

Søren O
Lyser den grøn, når der kaldes på varme ? - mente det var rød, men det gælder måske ikke wavin ( eller jeg husker helt forkert)
Et billede af fordeler med telestater og evt temperaturvisere, vil hjælpe.
Er telestater til de pågældende rum med hævet top ?
Til Søren O: Nej, vandet er ikke koldt. Det er af normal termperatur.

Til djaydjay: Det synes som om, at du ikke har set billederne jeg har vedhæftet. 
Billederne anviser, at fordeleren lyses grønt og venter på varme, og temperaturen viser 19,9 grader.
Ja, telestarter til de pågældende rum er med hævet top.

Rigtig god aften til jer. Værdsætter jeres tid.
Kørercirkulationspumpen i shuntkredsen?

Søren O
Et billede af telestater og blandeshunt vil nu hjælpe mere (der hvor slanger er monteret).
Jeg tror stadig, at din styreboks ikke får signal fra dine termostater. 
Er ret sikker på at boksen lyser rød i de kredse, hvor der kaldes på varme.
Annonce
djaydjay skrev den 21-11-2023 22:21:38

Er ret sikker på at boksen lyser rød i de kredse, hvor der kaldes på varme.

Det er normalt, at rødt lys er lig med at kredsen kalder på varme. Enig med dig her :-)

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Kiggede lige på min Wavin styring og termostater. Det kan være en anden type. Men dioder lyser rød når der kaldes på varme, og grøn når der ikke kaldes på varme.
Symbol på termostat er med en pil op, når denne kalder på varme. Men det fremgår jo ikke hvilken type termostat det her drejer sig om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der ser ikke ud til at være noget galt. Termostaten kalder ikke på varme (ingen pil) og alt lyser grønt.

Er dine termostater ikke blot indstillet for lavt?

Normalt skal man trykke på knappen for at se den indstillede temperatur. Når man ikke trykker på knappen, er det rumtemperaturen.

hvis man drejer på knappen kommer den indstillede temperatur frem, og nogle sekunder efter vises den aktuelle temperatur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis