Ny vaskemaskine og gammelt stik

Hej med jer kyndige gør-det-selv-folk

Jeg ved intet om elektronik, og har fået købt mig en ny vaskemaskine med et helt almindeligt stik. Men det viser dig den gamle maskine har fladt kraftstik og det altså er det eneste tilgængelig på badeværelset. Kan jeg bruge denne omformer eller bør jeg hellere skiftet selve hanstikket på maskinen? Og ryger garantien så ikke på maskinen, hvis jeg selv ændrer det?

https://elmaterial.dk/shop/873-cee-adapter/73874-adapterkabel-cee-400vs16-5p/?gclid=Cj0KCQiApOyqBhDlARIsAGfnyMoo33rQp0Plm9WQqtShB_t6GJqbzeSXkhL8CD6fwn2hW8qozjHu_tEaAuNSEALw_wcB

Mvh Fie
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge den viste omformer, Den er godt fra "kraftstik" til lysnet men ikke samme system som du har. 
Har du stikket fra den gamle vaskemaskine så bruger du den. 
Stikket i den nye klippes af og den gamle Flade stik monteres i stedet. 
Den blå hvor det er mærket med O eller N
Gul/grøn i midten 
Og den brune tilfældig i en af de andre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Den adapter du henviser til har fempolet 400V stik i begge ender - du skal bruge et Schuko stik til 230V. Jeg valgte at få sat 3*230V stik op på hver sin fase. Dog dengang til typiske danske stik - så skal der en adapter imellem. Men det er vist nu lovligt med Schuko stikkontakter.

Det er ikke så nemt at lave chuko stikkontakter som installationen  er vist på billede 2. Det enkle er at bruge et fladt stik, og har du ikke en så kan de købes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis