Skifte gasfyr til nyere brugt?

Hej

Jeg har et Geminox Thi 5-25 M40 gasfyr fra 2004. Det kører som det skal, men jeg overvejer alligevel at skifte det til et 6 år gammelt Geminox Zem 2/17 M50, som en herre i byen har pillet ned, fordi han får fjernvarme. Jeg kan få fyret for 2500, og skal så have det monteret.

Er der noget i vejen for at gøre det skifte? Jeg tænker jo, at fordelene er et nyere fyr med færre dyre reparationer, og at den lavere minimumeffekt vil være godt, da jeg har gulvvarme, og det nuværende fyr har mange start/stop. Derudover har det nye udeføler, hvilket måske kan hjælpe lidt på forbruget.

Men er der nogen ulemper? Nogen risiko ved at montere et brugt fyr?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se hvad der skulle være af ulemper, hvis du kan få en prof til at gøre det.

I mit gamle hus, som var nybygget da vi flyttede ind, var det originale fyr fra 2005. Vi skiftede det i 2017 til et nyt (også Geminox). På trods af, at vi havde et ret lavt forbrug i forvejen, blev forbruget reduceret med ca. 20% ved at skifte til det nye.

Så jeg vil tro, at du hurtigt tjener den investering hjem.

Mvh. AllanE
PS: Nu kender jeg selvfølgelig ikke det fyr du vil købe og ved derfor ikke hvor godt det er.....men alt andet lige, bør et nyere fyr slå dét du har - især hvis du ikke har udeføler i dag.

Mvh. AllanE
Mange tak, Allan. Hvilket Geminox fyr fik I installeret?

Mvh
Det var ikke Geminox, men Elco. Jeg huskede forkert. Tror dog at det er samme firma...

Jeg købte hos Gastech, der kaldte det et af "de mest avancerede" og et kvantespring frem i forhold til dét vi havde (som var med to dreje knapper og ikke andet).

Rettet: Det var et Geminox THS 2-17

Mvh. AllanE
PS: Det ligner fuldstændig ELCO THISION S2, som forhandles i dag. Mener også at Geminox skiftede navn...

Mvh. AllanE
Mange tak for svar.

Jeg har været i kontakt med tre forskellige lokale VVS'ere, og ingen af dem vil hjælpe.

Man må næsten tro, at det kan være farligt at skifte til et brugt, siden de ikke vil røre ved det.

Æv!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis