Hej LDS'ere
Jeg har et problem med at én af mine tarifsikringer den seneste uge ikke rigtig vil være med og er sprunget 3 gange. Jeg har 3 stk. på 25A.
Der er sket lidt i husets elforbrug siden det blev bygget. Der er både sat en luft-til-vand varmpumpe og en luft-til-luft varmepumpe op før jeg overtog huset og jeg har siden da selv fået opsat en lader til elbil og her i sommers, en 400v udespa. Så det er vel egentlig fair nok, hvis tavlen ikke længere kan følge med elforbruget.
Det jeg dog synes er underligt er, at sikringen ser ud til at springe på tidspunkter hvor der ikke er det store elforbrug. Første gang skete det om natten, så jeg antog egentlig at det var elbil og spa i koldt vejr der ikke gik an. De to andre gange, er det dog sket en formiddag hvor der ingen hjemme var og derved ved minimalt strømforbrug. Derudover, så går det kun udover loftslyset + nogle enkelte stikkontakter i huset samt at varmepumpen går i reduceret drift, når sikringen springer. Udespa og lader til elbil fungerer fortsat.
Jeg er ikke stærk i el, men overvejer om jeg har et defekt elapparat et sted i huset der kan være skyld i problemet?