Da vi flyttede ind i vores nye (gamle) hus, var der nogen store mellemrum på gulvet i stuen, vi fik nogen ud og tage gulvet op, og lagt det på ny, så mellemrum var væk, men det har så gjort at der mangler 3-5 cm gulv i den ene side af stuen, jeg har længe grublet over hvordan jeg skal løse det.
Gulvmandens ide var bare at sætte 2-3 lag gips på vægge, så rummet blev lidt mindre, det gider jeg ikke, det er ikke stort nok i forvejen.
Det gulv der ligger der, er noget 30 mm tyk parket, jeg har ikke lige kunne finde noget magen til som ikke kostede mange penge, men jeg har en del rester af et andet ask parket med hvid matlak lige som det gulv der ligger, bare en del tyndere (14 mm)
min plan er i korte træk at først lime et lag af krydsfiner fast på betongulvet nederst, så der efterlades ca 15 mm op til nuværende gulvhøjde og bagefter når det er tørt lime det askparket på krydsfineren og på siden af det andet gulv.
der vil være lidt revner som bagefter skal fuges, og det skal nok også lige slibes lokalt og ny matlak på.
Hvad siger i, er det helt hen i vejret den plan jeg har fundet på? hvad for noget lim skal jeg bruge til under krydsfiner, og igen til mellem krydsfiner, parket og mellem parket til parket.?
Er det noget større problem at slibe de der 3-4 cm kant og give det hvid matlak?
Jeg ligger 2 billeder ind, det her er et af stederne, det er 1 kant af 2 meter, 1 kant af 2 meter, den på billede af ca 1 meter, og en mere på måske 70 cm.