Findes brusehoved med håndbruser hvis kun udtag oppe?

Hej,

Vi har indbygget armatur til vores bruser og kun et udtag til et elendigt brusehoved øverst, altså ingen håndbruser.
Findes der en et brusehoved, med håndbruser hvor vandtilførsel sker fra “toppen” af brusehoved og ikke som “normalt” - der må være et teknisk udtryk jeg ikke helt kender 😅

Mvh Peter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare skifte bruseren? Ellers er gevindet med stor sandsynlighed 1/2", som en slange med håndbruser passer på.

fase
S. Fabrin skrev den 20-11-2023 08:13:17

Kan du ikke bare skifte bruseren? Ellers er gevindet med stor sandsynlighed 1/2", som en slange med håndbruser passer på.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener?

Vi vil netop gerne skifte brusehovedet (det eneste udtag der kan komme vand ud af), men netop med et brusehoved der både har håndbruser og brusehoved.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt (et billede kunne være godt), så har du indbygget betjening og seperat indbygget hovedbruser, men intet udtag til en håndbruser.
Jeg tror desværre du er ude i et større projekt, da vandtrykket ikke er til et tilfredsstillende resultat hvis du har hoved- og håndbruser aktiveret på samme tid. Af samme grund, er der, mig bekendt, ikke producenter der laver hovedbrusere med udtag til håndbruser.
Du kan dog sammensætte det. Ved udtaget til din hovedbruser, starter du med et T-stykke, og monterer hhv. hoved- og håndbruser heri. Til håndbruseren skal du så bare bestille en ekstra lang slange.
Det vil give vand ud af begge brusere. Hvis bruserne skal bruges hver for sig, skal der laves en omskifterordning. Bliver det ikke lidt omstændeligt med en omskifter i over 2 m. højde.

fase
Mange tak for svar, begge to - vi må kigge på om det kan lade sig gøre med en omstilling på en god måde 😅
Hvorfor ikke montere en klassisk løsning hvor håndbruseren kan monteres i et beslag, der kan skydes op og ned på en stang monteret på væggen?
Der vil så sikkert enten være brug for en ekstra lang slange, eller en montering af et pænt forlængerrør, fra hvor nuværende brusehoved afmonteres, hen langs loftet og ned ad væggen til en passende højde.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis