Strandmørtel har fået vand

Hej
Jeg har en big bag med strandmørtel 7,7% stående, der desværre ikke har været helt tæt i toppen. Det har resulteret i at den har fået en del vand da det jo har regnet meget på det seneste.
Nu er mit spørgsmål så om det stadig kan bruges hvis jeg prikker et hul i siden og lader vandet løbe ud?

Så vidt jeg har forstået er kalken i mørtlen med til at pudset er nemmere at arbejde med, men ikke vigtigt i forhold til vedhæftning, hærdning og styrke så længe jeg blander samme mængde cement i som jeg plejer? Eller er det lige til at køre på genbrug?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sker der ikke noget ved. Du skal bare bruge mindre vand når du skal bruge det. Men har det stået åbent så kan det være påvirket af luften, og det kan få det til at danne knolde som ikke kan blandes ud. Men har det været lukket men blot samlet vand i toppen som så er sevet ind så vil det stadig virke. Det næste du så snart oplever er at det fryser. Og det kan det ikke tåle. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fedt tak for svar. Jeg skulle gerne have det brugt i løbet af næste uge så håber vorherre lige venter lidt med kulden :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis