Hfpi relæ

Hej med jer, står med et tricky problem, det hele startede med at jeg sætte en støvsuger til på vores første sal, og der slog relæet fra, jeg har så prøvet at tage vores grupper en for en for at udelukke hvilken gruppe det kunne være, men problemet er at hvis jeg sætter støvsuger til ovenpå slår relæ fra med det samme, og ikke hvis jeg gør det nedenunder, det "sjove" problem opstår så at jeg på mit Autoværksted hvis jeg bruger den ene lift 220v gør den det også, men alt andet på værkstedet køre fint selvom det er på samme gruppe, nogen der ved hvad det kan være.

Vh Lasse 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at det er HPFI relæet, der slår fra,? Støvsugeren er normalt ikke forbundet til jord.

fase
Jeg var for nylig ude ved en kammerat. " Kom og hjælp mit relæ slår fra ", så vi har ingen lys i stue og garage. 
Den var jeg så nogenlunde sikker på at det ikke var relæ men automatsikring. 
Jeg kunne se at der var taget en udvendig lampe ned på garage og enderne var viklet ind i tape. Det så lidt nyt ud så jeg spurgte ham, og ganske rigtig den var taget ned for nogle dage siden. 
De 2 ledninger nul og tænd ledning var sat ind i hver sin ende af den samme kronemuffe. UPS så hvis man kom til at tænde det udvendige lys på garage slog det naturligvis sikringen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jamen det mærkelige er at det er på forskellige grupper den slår fra? Det er kun hpfi der slår fra ingen sikringer 
Hpfi’en dækker mere end en gruppesikring, hvis du kun har 1 hpfi vil en brugsgenstand med overgang til jord, kunne udløse hpfi’en uanset hvor den bliver sat til strøm.
Har du mere end een hpfi? Lettere mystisk at støvsugeren ikke slår hpfi i underetagen, men hpfi relæ har varierende følsomhed, og der vil være forskellige mængder af lækstrømme ved mere end 1 hpfi.
Sætter du støvsugeren til samme kontakt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis