Hvilken regulering til ventil

Jeg har et simpelt gulvvarmesystem med 3 kredse der altid er åbne fordi de gamle termostater (med motorer) brød sammen.
Jeg har ikke behov for nye, min varme bliver styret anderledes nu, men søger en simpel løsning, hvor jeg manuelt kan lukke for ventilen til 2 af kredsene. Det skal altså være uden termostat.
Hvad er det lige jeg har behov for der kan trykke den lille pal ind på disse ventiler?
Har vedlagt billede af ventil samt den “møtrik” der sad og holdt den oprindelige termostat.
Diverse byggemarkeder kan ikke lige hjælpe…
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du stadig har en telestat liggende eller kan købe en ny - så har du noget du kan aktivere med.
Derudover så mangler du en strømforsyning på f.eks. 24 volt - eller hvad nu din telestat kræver - f.eks. en gammel computeroplader til en bærbar (20 volt).
Og så kan du købe en Sonoff basic enhed - som er et relæ som kan kører timerstyret - eller via WIFI. Denne enhed kan du også få med termoføler/relæ.

Det har jeg slet ikke behov for. Skal bare kunne lukke for kredsen manuelt fordi der som regel ikke skal være varme på de 2 rum i gulvet.
Min gulvvarme bliver tændt/slukket med en trådløs temperaturføler tilsluttet en tænd/sluk smarthome device på cirkulationspumpen og det fungerer fint.
At skulle købe nye telestater vil jeg ikke ofre, da styringen der fulgte med dengang også er noget hejs.
Du kan få en kapsel som passer med gevindet - den kan du bruge til at trykke splitten ned.
Alternativ kan du bruge en skruetvinge som kommer til at sidde lidt skævt - men lukke kan den.
Hvis du stadig har en telestat - så kan du montere den - og så lukker ventilen også.
https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-gulvvarme-fordelerror-justeringshaette-handhjul-til-gulvvarme-fordeler-046556998
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis