Udskiftning af afbryder med krydsning

Jeg skal udskifte en gammel afbryder med krydsning med en ny.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor kablerne skal side i den nye.

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Den du viser på de 2 øverste billeder er ikke en krydsnings afbryder, men en korrespondance afbryder. Jeg kan ikke se at der er ledning ud til  klemmen nederst i afbryderen, og er der ikke det så benyttes den som en almindelig 1 pol afbryder.
Har man korrespondance tænding med kun 2 afbrydere i systemet så er der ikke behov for krydsnings afbryder. Er der 3 eller flere vil der være krydsnings afbryder, men de 2 vil stadig være almindelig korrespondance. 
For at svare må du tage billede af ledninger i den eventuelle gamle krydsningsafbryder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Tak for svaret!
Jeg har faktisk kun en afbryder til lampen. Men den nuværende er med fjeder og kan også dæmpe lyset.

Vil jeg så stadig bruge en korrespondance afbryder eller bare en afbryder uden korrespondance, men med fjeder?
Så fik jeg skiftet den, men det løste ikke problemet. Lyset slukker af sig selv efter 1-2 minutter.

Nogen der har en ide om hvorfor det sker?
Du skal sikkert finde fejlen i din lysdæmper. Kan man tænke sig at den bliver for varm?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis