Ombetrækning af sæde på lænestol

Jeg har en gammel lænestol, hvor gjorden er blevet virkelig træt på sædet.. rammen er metal..
Hvor stramt skal det være og kan jeg genbruge det gamle gjord eller bør jeg bruge nyt?

Annette
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør helt klart købe nogle nye gjorde, da de viste ser helt trætte ud.
De nye skal monteres så stramt som overhovedet muligt evt. ved brug af en gjordestrammer
Tak.. jeg kan vel ikke rigtig bruge en gjordstrammer på en metalramme?.. er jeg ikke bare nødt til at sy dem lidt for små og så trække dem på?.. og så hæfte dem sammen hvor de krydser.. overvejer faktisk at lave 4 på hvert led i stedet for de 3 der er nu..
Jeg har nogle ubrugte bagageremme til trailer(tror de er nylon).. kan de bruges eller hvad er godt?.. var lidt træt af til sidst at sidde på gulvet, så nu må det gerne holde et stykke tid 🤪.. det var en gammel stol fra en nabo, så ved ikke hvor gammel den reelt er..

Annette
Jeg har udelukkende lidt erfaring med stole af træ, så jeg ved ikke om der findes gjordestrammere til metal. Jeg brugte en selvfremstillet ud af et par stykker træ og nogle søm.
Jeg har udelukkende brugt gjorde af jute og har ingen anelse om holdbarheden af gjorde i nylon.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis