T-lister / Laminatgulv

Hej
Jeg skal i gang med at ligge små 50 m2 højtrykslminatgulv. I vejledningen står der, at der ved rumskifte skal bruges skillefuger i form af T-stykker man kan tilkøbe.
Jeg har talt med byggemarkedet, skrevet med producenten og læst vejledningen uden at blive helt klog på hvornår vi taler om rumskifte. Jeg vil være ked af at få ret mange lister i gulvet. Det bryder jo det "sømløse" udtryk.
Hvordan ville I gribe det an udfra vedhæftede tegning?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at du må holde mig op på det, så ville jeg nok nøjes med én vandret liste (midten af tegningen).

Jeg har lagt Berry Alloc laminat af typen "Grand Avenue", som er 240 cm lange og ca. 30 cm brede. De skriver på pakken, at den model kan klare at man lægger dem i 180 m2 ubrudt areal.
Derfor valgte jeg at undlade liste mellem vores 2 stuer (i vinkel) og det har ikke givet problemer. Vores stuer er tilsammen omkring 50 kvm. Jeg er glad for ikke at skulle kigge på listerne og det er mere "robot-venligt", når der skal støvsuges og vaskes gulv.

Men pas på afstanden til væggen (sørg for at der er tilstrækkelig luft, så gulvet kan arbejde).

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis