Symbol i eltavle

Hejsa,

Min strøm er i løbet af en regnfuld nat gået.
Har været ude i eltavlen og slå alt fra og slår det til en efter en.
Jeg når til en gruppe der hedder udendørs og hvor der er en markering med 3 stjerner som jeg ikke aner hvad er.
Men når jeg slår gruppen til slår relæet fra.

Nogen der har en ide ide om hvad det kan være?

Har taget alt ud fra kontakter udendørs så tænker at det må være den her ned de 3 stjerne men har som sagt ingen anelse om hvad det er.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nemt at vide med  de oplysninger du kommer med, men du har muligvis en eller anden for for frostbeslyttelse udendørs, evt. En varmekabel i noget nedløbsrør, måske ??
Jeg går ud fra det er HPFI relæet der slår fra.
Der er højst sandsynligt kommet vand i din udendørs installation et eller andet sted.
Hvad symbolet betyder, kan jeg ikke svarer sikkert på, men det kunne måske være en fryser men har haft stående på den udendørs gruppe engang.
Har kun udendørs stik ved huset som jeg har tager stik ud af og så har jeg i mit skur. Dobbelttjekker lige om alt er tager fra derovre

mfrost skrev den 16-11-2023 05:31:49

Ikke nemt at vide med  de oplysninger du kommer med, men du har muligvis en eller anden for for frostbeslyttelse udendørs, evt. En varmekabel i noget nedløbsrør, måske ??

Siger mig ikke umiddelbart noget.

Det er HPFI der slår fra når jeg tænder for den gruppe.
Alt indendørsstrøm kører, min varmepumpe og min lader til bilen kører også.
Men de kører på eget relæ eller hvad det hedder. Udendørs belysning på selve huset virker også, så tænker det er sat til i selve huset.
Har trukket alt ud af stik i skur og andre udendørs kontakter

Ja der er kommet vand ind i den udendørs installation et eller andet sted, højst sandsynligt i en stikudtag eller afbryder, som er blevet udsat for vand.
Annonce
Discrusio skrev den 16-11-2023 07:04:15

Ja der er kommet vand ind i den udendørs installation et eller andet sted, højst sandsynligt i en stikudtag eller afbryder, som er blevet udsat for vand.

Det har jeg prøvet.

I mit tilfælde var det pga dårlig tætning ved en udendørs vestvendt stikkontakt.

Det gav ingen forskel at koble alt udstyr fra så det kostede et par timer til en elektriker i fejlsøgning.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har en brønd som jeg har noget sensor i og det ser umiddelbart udtil at det er der der er kommet vand da brønden har været fyldt.Nu får den lov at tørre lidt og så prøver vi at tænde for gruppen igen

Der kan være en samling eller andet som er "druknet" Fisk det op, og tag eventuel låg af så vandet kan løbe ud. 
Er det akut så kan en hårtørrer måske hjælpe

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Det var i brønden. Fik tømt den for vand og tørret lidt og så kunne for gruppen igen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis