Toilet mister vand i kummen

Jeg har for nyligt fået skiftet toilet i forbindelse med en større renovering af badeværelse.
Toilettet sidder samme sted som det hidtidige, og er et væghængt monteret på ny indbygningscisterne.
Efter ibrugtagning kan jeg konstatere, at når vi har været bortrejst i en uges tid, så er vandstanden i kummen væsentligt lavere end i dagligdagen.
Hvorfor forsvinder vandet?

Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du øget temperaturen på badeværelse, eller gået fra et helt lukket toilet låg, til et der er lidt åbent?
Eller øget udluftning?
Det lyder som helt almindelig fordampning
Temperaturen svinger selvfølgelig efter årstiden, men har været næsten samme cyklus siden jeg flyttede ind for 12 år siden.
Det nye toiletlåg er nok lidt mindre åbent end det gamle, men vi snakker minimalt.
Når vi ikke er hjemme er der ingen udluftning (ventilator kører ikke og vindue er lukket).
Det med "almindelig fordampning" tror jeg ikke på. Hvorfor skulle ca 80% af vandet i toiletkummen fordampe så hurtigt. Det vil normalt tage flere måneder.

Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)
Det er svært at se at det kan skyldes selve toilettet, så det må være noget der er ændret.
Et par bud:
* du har fået gulvarme som varmer kummen op dvs fordampning
* der er ændret noget på afløbssystemet. Måske fjernet en udluftning eller der er ændret noget et andet sted som kan være med til at skabe undertryk i kloaken
* katten er begyndt at drikke af kummen  

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis