Hvor mange Watt, olieradiator til skur

Hej
Har et skur på knap 14 M2, 100 mm isolering i væg/loft

Radiator til at holde frostfrit, og gerne 12/15 grader. Vil denne være god nok? skrev olieradiator i overskriften, kan ikke ændre det

https://www.proshop.dk/Klimaventilator/Gripo-electric-radiator-1000W-IPX4/3050331?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=CjwKCAiArNOeBhAHEiwAze_nKDiJU1It9N7skLfv_gjAWZp5c_z0YG0Ty7M-oQOjFFTnnH63ysZ8LBoCk6AQAvD_BwE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er langt rigelig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Enig med den slår til - gjorde den det ikke ville den bruge 24 Kwh i døgnet - som elpriserne er nu vel 75 kr.i døgnet.

Det er måske lige før man skulle nøjes med en 400W?
ev elmand skrev den 15-11-2023 23:35:30

Den er langt rigelig. 

Ja det kan sagtens holde det opvarmet, hvis ellers der er ok dør i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Du kan spare en del el, hvis du indstiller radiatoren til 6-7 grader, og så betyder det ikke noget om det er en 400 eller en 1000W den slår jo alligevel fra når max temperaturen er opnået.
Det ville nok være en god ide, at vælge en radiator til vådrum.

Jeg har et isoleret skur jeg bruger en olieradiator, så har jeg monteret en ekstern termostat, da den er mere nøjagtig en den der er indbygget i radiatoren, så er differensen mindre, så der kun er ca 1gr c mellem tænd/sluk. (den indbyggede termostat i radiatoren, er bare skruet op til max.)

Den model termostat jeg har er udgået af produktion, men sådan en her ville være god (findes også med fjernføler) LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Helt enig med je_ns, det er vigtigt med en nøjagtig termostat, de billige elradiatorer har en bimetal termostat der er alt for unøjagtige med varmespild til følge. Der findes elradiatorer med en elektronisk termostat, eller du kan benytte en løs termostat, så skal du sætte radiatoren på max. og indstille den externe så der er 1 grad mellem min. og max.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis