Arbejdsgang ved stormflodsskade

Hejsa 

Min familie har et sommerhus syd for Kolding, som er blevet ramt af sidste oversvømmelse - og det er meldt til stormflodsrådet, minimeret skaden osv, men stort set hele underetagen skal skiftes (døre, gulv, køkken, møbler, nogle vægge, en trappe, en del el, og en nytilkommen sætningsskade). For os et ret stort projekt ;)
Der har været en taksator ude og vurdere og de har via ham bestilt et skadeservice firma til at komme og lave fugtmåling. Jeg har snakket med en byggesagkyndig man kan hyre for at lave gennemgang for at se om de er enige med skadesvurdering, men ikke bestilt en endnu

Det jeg gerne vil spørge om er, om der er nogen der kan dele erfaringer fra lignende skader så vi ikke laver fejl og kommer til at sige ja til nogen vi ikke skal sige ja til eller lignende....

vh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det drejer sig om skader for et stort beløb - og det lyder sådan - ville jeg synes det var rart med min egen rådgiver og ikke blot forlade mig på at forsikringsselskabets mand rammer rigtigt. Han har alt andet lige en interesse i at nedtone skaderne.

Hvad kan det koste? 2.000-3.000?

Han skal komme før nogen håndværker rører noget.

Jeg ville også sørge for selv at gennemfotografere alt.
Hej Stig
Vi har også besluttet os for at få rådgiver på - bygningsrådgiver og så ringer jeg til en forsikringsrådgiver - selvom jeg ikke er sikker på de kan gøre så meget.
Der er skader for 500k. 
Det koster 4-5000 for bygningsrådgiver og så kan man få dem til at følge byggeriet løbende så der ikke opstår byggefejl (utætte membraner mm)
Hav en god dag
Malik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis