Hvad kan jeg gøre her?

Hej 

Er ved at klargøre til nye vinduer/døre. 
Jeg har en gammel væg som står vinkelret på ydermuren og går imellem hoveddør og vindue hele vejen ud. Før var der gammel gasbeton som nu er fjernet. Kan jeg bygge væggen op i gasbeton igen eller er der noget der er bedre/smartere?
Tænker om det isolere godt nok?
Se billeder af forside og bagside 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke helt jeg forstår det: Den gamle væg, som skal bygges op igen, går den ind i mellemrummet mellem vinduespartierne og støder op til træpladen man ser bagsiden af på billede 2?

Det ville være oplagt at få lavet vinduesparti bredt nok til at hænge sammen med døren (fremfor at have dén plade). Men så er der måske ikke plads til væggen?

Mvh. AllanE
Ja, det er korrekt forstået. Den gamle gasbeton væg gik imellem væg og vindue hele vejen ud til den træplade du ser.

Der skal helst være væg igen, så spørgsmålet er bare hvordan det laves bedst muligt?
Om jeg bare bygger den op i gasbeton igen?
Og i så fald hvordan den afsluttes bedst muligt på "udesiden"? Der hvor der idag er en træplade 
Fyld mellemrummet mellem partierne op med isolering, og byg gasbeton væggen så den kun stikker 10 mm ind i mellemrummet. Ellers få du en enorm kuldebro.

Hvorfor vil du skifte finerpladen udenfor? Den passer med det noget trætte look på vinduet. Skifter du pladen vil de gamle vinduer og døre springe endnu mere i øjnene.

Selvbygger med stort S. 
Ok. Men problemet vil i så fald være at døren og karmen kun er fastgjort i 3 sider?  Døre og vinduer skal skiftes ved samme lejlighed
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis