Udskiftning / reperation af sålbænk

Hejsa

Jeg har i forbindelse med udskiftning af vinduer i mit udhus konstateret at flere klinker sidder løst samt puds/mørtel/beton under sålbænken er revnet og bare ligger løst og slet ikke har fat i murstenene længere. Så var nød ti at fjerne det hele og klodse godt op under vinduet men det betyder så at jeg skal havde det hele bygget op igen.

Min plan var at støbe den skrå kant direkte oven på muren (som den gamle) så fliselim, så skiffer sålbænk som er ca, 1,5 kortere en murhullet og til sidst ligge en fuge op mod vindue samt på hver sin side af sålbænk.

Lyder det helt galt og hvad laver man den skrå kant/pude af der skal være under sålbænken ?
Kan man bruge sådan et færdig produkt som Cempexo fra jem & fix ?

og noget ander er, hvad med vejret ? jeg har dækket af for regnen (som ingen ende vil tage) men hvad hvis vi kommer under frysepunket, der skal både støbes limes og fuges    

Hejsa Jeg har i forbindelse med udskiftning af... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå ja ok  Du har fået sålbænken på. Jeg så det som om du kun var færdig med fliseklæb og så ventede på bedre vejr. 
Det skal sikkert nok holde, der er under alle omstændigheder ikke andet at gøre end at vente til det går løs HVIS det går løs. 
  Ellers er det lidt som at vække folk for at huske dem på at de skal sove.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Beklager jeg spørger igen, men det klør lidt i fingerne for at komme igang igen og nu ser det ud til at vi i det nordjyske har + grader både nat og dag de næste 6-8 dage.

Så tænker jeg går i gang i morgen (5 grader) men faldt over dette på nettet:

“Ifølge DIN 1045 må der ikke anvendes cementbundne materialer ved vejr- & undergrundstemperaturer under + 5 °C”

Mener man her det er i hele hærdningsperioden for der er jo mellem 2-6 uger når det er så koldt som det er nu 😬
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis