Hvor lang tid tager det at varme vand op via induktion?

Jeg har induktion kogeplade, hvor højre side er kortslutte og derfor ikke virker og har også resultateret i en sprunget sikring, som springer hver gang jeg tænder den.   Venstre side af virker. 

Dog virker det til at effekten til den del af kogepladen er generelt meget lavere?

Det tager mig omtrent 10 minutter at få vandet i gryde til st koge, og det som om at drt bliver endnu værre af at jeg har flere gryder på.

Kan det virkelig passe, at der en begrænsning på dem måde?

Min kogeplade er den her  https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/ovn-komfur/integreret-kogeplade/witt-induktionskogeplade-we786sqwks/WE786SQWKS

Den mængde vand jeg prøver at koge svarer til næsten 1 liter mindre måske. 

Men også flere gryder med mindre vand henholdsvis 600ml vand i hver tager også lang tid.

Den stores gryde diameter er 21cm, og de mindre er 17cm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er næsten umuligt at svare på dit spørgsmål uden at vide, hvor meget vand du vil varme, og hvor stor kogepladen er i Watt, og om du bruger lynopvarmningen.

fase
Er du sikker på at kogepladen kun er tilsluttet 2 faser og nul? I specifikationerne er nævnt et tilslutnings affekt på 11 kW. Det kunne betyde, at der skal bruges 3 faser og nul. Det har desuden indflydelse på effekten, hvilken kogeplade du anbringer gryden. Prøv at se på den opgivne effekt for pladerne. Desuden kan den manglende fase have indflydelse på effekten på pladen.

fase
Det virker til alt er forbundet til den venstre kogeplade og der så er en bro mellem venstre og højre kogeplade.

Altså de har ikke særskilt forsyning men samme forsyning. 

Jeg ved ikke om det du mener med at den ene fase mangler skyldes sikringen er dom sprunget, men det også min teori lidt, at grunden til at jeg ikke kan opvarme 2 gryder samtidig eller efter langtig den ene store gryde skyldes at effekten er begrænset på en eller anden måde?

Men så ville jeg vel i teorien kunne fortsætte med 3 faser hvis jeg ikke har den bro? 
Vi har lige fået installeret induktion. Der er der en strømbegrænser indbygget som kikker på samlede forbrug og skruer ned for de igangværende hvis der tændes en zone mere. Med vores installation er den ikke aktiv, smed muligheden er der.
Måske din har samme, om ikke andet som en sikkerhedfunktion. Og så vides det jo ikke om styringen har en skade efter at en del af zonerne åbenbart har taget skade.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis