Ingen kanaler på tv

Bor på landet med egen antenne. Vi har to fjernsyn, hvor signalet forsvandt på det ene og blev ustabilt på det andet. Antennekablerne i antenneforstærkeren fik klippet 5 cm af og blev genetableret, hvilket fik signalet tilbage i det ene fjernsyn, ingenting i det andet. Antennekablerne er blevet byttet om i forstærkeren, hvilket ikke gjorde nogen forskel. Antennekablet til fjernsynet uden signal er blevet udskiftet, det hjalp ikke. Er der andet jeg kan prøve?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet en kanalsøgning?
Hvis det er muligt, evt ved at flytte tv’erne, ville jeg teste begge fjernsyn direkte på kablet fra antennen(for at udelukke fejl på forstærkeren).
Hvis det egen meget smalvinklet antenne(= lang med mange elementer) ville jeg kontrollere at den peger optimalt mod sendemasten.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svarene. Kanalsøgninger er foretaget indtil flere gange, uden resultat på det ene fjernsyn.
Antenneforstærkeren har to udgange og det ene fjernsyn virker upåklageligt på begge udgange, så det kan vel ikke være forstærkeren? Antennen peger også som den skal, da det ene fjernsyn fungerer. Jeg hælder selv mest til, at det er tuneren tror jeg det hedder, i det andet fjernsyn der er defekt.
Hvis de to fjernsyn ikke er identiske er tunerne sikkert ikke lige følsomme.
Selv om der er fejl på forstærkeren eller antennen kan tuneren med størst følsomhed måske godt præstere et ok signal, og den med svagest ikke noget.
Men det er måske som du siger, at det ene TV er defekt, man kan blot ikke 100 pct konkludere det uden at lave øvelser.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Gregeren skrev den 12-11-2023 08:49:14

Se lige til selve antennen, sidder den på taget?
Det kan jo være at storm eller storke har skubbet lidt til den.

Se evt 11.11 21.08 indlæg.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Prøv at bytte de 2 kabler som sidder på TV udgangene i forstærkeren - måske er den ene udgang defekt ?

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 12-11-2023 12:13:26

Prøv at bytte de 2 kabler som sidder på TV udgangene i forstærkeren - måske er den ene udgang defekt ?

Fra trådstarters 1ste indlæg:  ‘Antennekablerne er blevet byttet om i forstærkeren, hvilket ikke gjorde nogen forskel’


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er nok ikke så meget mere jeg kan gøre, dog vil jeg som John Larsen foreslår, sætte det defekte fjernsyn direkte på antennen.
Dit første indlæg, forsvandt på det ene og blev svagere på det andet, indikerer jo at det ikke er tv’erne den er gal med. To TV på samme adresse går ikke defekt på samme tid.
Den vilde fejlsøgningsmetode hedder, tag det dårligste TV med på besøg på en anden adresse der også har antenne. Hos naboen med kage eller øl? 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis