Korrekt lukning af kontakt, altid på

Hej.

Jeg har et par kontakter, der skal dækkes af med et blænddæksel så vores Hue kompatible kontakter kan sidde oven på.

Dvs at der altid skal være tændt.

Hvad gør jeg for at sikre at tingene er ordentligt lavet?

Slutmuffe på jord, og så samler N+M1 i den samme slutmuffe?

Hilsen en nybegynder
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er stikkontakter, skal du muffe af med hver farve for sig selv. Jord, blå/nul og brun/fase hver for sig. M1 betyder typisk tændingen i et lampeudtag, ikke relevant for en stikkontakt. M1 og nul i samme muffe vil være en kortslutning.
Tag gerne et par billeder.

Fair nok, afbryder..

Jeg tænkte bare at afmontere vippen (den som tangenten sidder fast på), og så muffe ledningerne inde bagved, og så installere Hue kontakten oven på.

Hvis det ellers er "lovligt" osv
Hvis du muffer fasen sammen med tændingen/mellemledningen inde bag afbryderen, vil der være konstant strøm til hvad den afbryder forsyner. Alternativt ingen strøm, hvis du adskiller kredsen.
Lyder som om det er meningen philips hue afbryder skal monteres i stedet for den nuværende afbryder? Bemærk det er euro materiel du har, ikke standard LK fuga/opus. Lidt i tvivl om hvad planen er.
Det var præcis det jeg ville (kontant strøm til kilden) da hue pærene jo bare tændes/slukkes via app etc.

Planen er at installere en 3 parts Hue kompatibel afbryder oven på den gamle. De fås dog ikke til Euro, men Berker laver en 45x45mm adapter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis