Led lamper garage

Hej, har købt tre led lamper jeg vil hænge op i garagen med ca 1,5 meters mellemrum, men der stikker kun ca 10 cm ledning ud af dem, så ledning skal forlænges. Men er kommet i tvivl om jeg må samle ledning det med krympe muffer eller evt samle med en tænd/sluk kontakt.
Og hvordan gør jeg det smartest med så lidt ledning som muligt
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Krympe/presmuffer er formelt autorisationsarbejde. Tænd/sluk kontakt er ok, et forlængerled/hunstik til stikprop kunne også virke. Også meget muligt du kan skifte kablet, formodentligt sidder der en terminalrække inde under det dæksel.
Nej, kan man ikke
Det ser da ud til at enden på armaturet kan løsnes ved at skrue en skrue ud.

fase
Har prøvet at skrue skruen ud men ender vist bare med jeg ødelægger lampen, men har gjordt som på billedet, er den ikke ok
Annonce
Er du sikker på at dine lamper er til 230V?   Der må være noget elektronik i hver lampe så.  
Det kan jeg ikke se at der er. 

Det er ikke altid lige nemt. Jeg har lige forlænget en ledning på en anden LED armatur model. 
Godt jeg har en loddekolbe   

Ja det er de her
https://www.plusled.dk/60cm-flad-armatur-14w-230v-viga-4000k-neutralhvid-5052-4/
Har du set hvad de skriver lige over prisen. De anbefaler at bruge en presmuffe med krympeflex.
Der er også en video i bunden af annoncen, som viser hvordan man forlænger ledningen.
Jeg ved ikke om man kan lodde inde i stikket med ledning. 

Jeg ved desværre ikke om man må samle dem i serie for at spare på ledningen. 
Selve lampeledning er ikke dyrt, men det fylder lidt mere på væggen.
Videoen viser bare, hvordan man forlænger ledningen. Det kan gøres med almindelig lampeledning.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis