Lime svømmende gulv i større rum

Hej herinde

Jeg har lagt 43 kvm svømmende Timberman Innoplank i eg i stuen, efter jeg har støbt gulv og rettet op på lunker/slebet toppe. Gulvet har 8-10mm afstand til alle vægge, og er ikke fikseret af meget tungt inventar. 

Efter lidt tid opdager jeg, at gulvet er eftergivende med ca 3-4 mm enkelte steder. Nok til det generer mig - så jeg tager gulvet op og får afrettet det sidste.

Men - jeg har også en anden udfordring. Flere af mine samlinger er begyndt at se ud som på billedet. Jeg mistænker at jeg ikke har fået klikket dem 100 % sammen, men kun 99,8 %. Og så har træet her ved overgang til vinter klaret resten. 😁

Når jeg nu lægger det igen, bør jeg så lime endesamlingerne? Rummet er ca 10 x 4,3 meter. Vejledningen er ikke præcis lige dér (= “Der kan med fordel anvendes lim i store rum”).

Har heldigvis ikke monteret fodlister endnu, så arbejdet er overkommeligt.

Mvh Emil
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg ville give det lim. Men du skal kun give det et tyndt lag, ellers kan du få problemer med at få det til at støde sammen. Du kan eventuel fortynde limen en smule og så bruge en pensel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Kan du ikke presse dem sammen igen, det har jeg lavet med et klikgulv.
Jeg satte afstandsklodser mellem gulv og væg i den ene ende, og med et koben i den anden ende, kunne gulvet presses på plads.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
je_ns skrev den 11-11-2023 08:19:43

Kan du ikke presse dem sammen igen, det har jeg lavet med et klikgulv.
Jeg satte afstandsklodser mellem gulv og væg i den ene ende, og med et koben i den anden ende, kunne gulvet presses på plads.

Muligvis - men skal alligevel have det op for at finafrette enkelte steder på gulvet. Desværre det hvor man træder mest. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også