Hjælp; Stoppet køkkenvask

Ved ikke helt om kategorien er forkert, beklager meget hvis den er.

Jeg står i den situation hvori min køkkenvask i lejligheden jeg bor i ikke dræner, eller stort set ikke dræner, når vasken bruges fyldes den og når opvaskemaskinen bruges fyldes den, og det tager +2 dage før det dræner, efter opvaskemaskinebrug.

Vandlåsen er helt ren, har købt en rensespiral på 5 meter, men synes ikke at den hjalp meget på det.

Toilet, bad og vasken i badeværelset fungerer helt fint, så min tanke er at proppen eller hvad det kan være sidder før at køkken afløbet forbinder med bad afløbet, men ved ikke, det hele ligger gemt væk bag og under køkkenskabe. 

Så er lidt opgivende, prøvede at ringe til viceværten, men han sagde bare at jeg skulle rense indtil faldstammen. Ved dog ikke hvad jeg ellers kan gøre.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok lige undersøge om det reelt er dig selv der har “pligt” til at rense ud til køkkenfaldstammen. Men når viceværten sige sådan er det måske rigtigt nok.

Så er spørgsmålet selvfølgelig, er den rensefjeder lang nok til at nå ud til faldstammen? Ved du hvor faldstammen står?

Men ellers skal du pille vandlåsen af, og skubbe rensefjederen i. Kan du “mærke” modstand på vejen, så er det nok der du skal arbejde med fjederen.Dog tænk om det du mærker måske er en retningsændring i røret.

Prøv at hæld lidt varmt vand i mens du arbejder med fjederen.
Og så er det bare at give den gas og blive ved. Mere vand i, mere arbejde med fjederen.

Fedtpropper kan være genstridige og du risikerer at fjederen bare “kører igennem” proppen uden at løsne den. Professionelle har forskellige skærehoveder de kan sætte på fjederen.

Tilsidst samler du vandlås igen og fylder vand i, og pumper med en god gammeldags svupper. Det kan lige give det sidste for at trykke proppen ud.

Bare kald mig BBB 
Mellem en svupper og en af dem med håndpumpe, er prisen for håndpumpen værd, eller bør man bare holde sig til svupperen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis