Hvilken spartelmasse bør jeg vælge

Hej 

Vi er igang med at fjerne tapet fra vægge mhp at spartle og derefter montere glasfilt.
Der er to resterende værelser, som vi ikke orker at fjerne tapet fra, da det ser nogenlunde holdbart ud og ikke så absorberende.
Det ser ud som om, at der kun er et tapet lag på væggen, og det er malet godt. 
Så skal lige høre, om nogen kender en god spartelmasse, som ikke indeholder meget vand, fordi vi vil gerne undgå at tapetet nedenunder bobler. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt spartel indeholder vand, så det er ikke godt at spartle oven på tapet. Men behøver i at spartle ? Det ser fint jævnt ud, og så bare male på det tapet. Er det kun huller efter rawlplug der skal spartles kan man sagtens gøre det uden at tapet buler. Husk at vaske spartel af uden om hullet, ellers kan det ses tydelig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Hej Erik 
Tak for svar
Min far og jeg fik lillebror overtalt til blot at male de sidste to værelser 😆. Det var svært at få tapet af inde på store soveværelse. Alt andet er lavet godt ellers 👍. Der er rigtigt, men tænkte det kunne være der var en god form for spartel som man kunne "snyde" sig frem med. 
Han vil gerne blot male dem nu. Så kan han altid lave dem senere om nogle år.
Rigtig god weekend. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også