Monter selv gardinskinne til vinklet vindueparti?

Hej

Jeg skal have monteret gardinskinner i min stue. Vinduespartiet er opdelt i tre stykker, og gardinet skal kun være opdelt i to stykker.

Har vedhæftet billeder af, hvordan jeg tænker, det skal se ud. To af stykkerne skal altså dækkes af samme gardin, og det kræver en bøjning.

Nogen der har forslag til løsning på, hvordan man selv kan monteret gardinskinner til vinklede vinduepartier? Ved, at man kan købe buede stykker til gardinskinner, men de er ofte 90 grader og passer derfor ikke i vinklen.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du burde vel kunne skære f.eks. 10 grader af en 90-graders bøjning, og dermed ende op med en på 80 grader - eller hvad det præcist er du har brug for.

Vil i øvrigt nok lave samlingen mellem de to gardiner, som på billede 2, da jeg tror det er lettere at trække gardinerne sammen uden de gaber i et indadgående hjørne.

Du kunne også overveje at lave samlingen af gardinerne ved vinduet i midten, således at der er lige meget stof på hver side, når gardinerne er trukket fra. Det kræver så selvfølgelig 2 tilpassede bøjninger.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis