Vandpumpe til stor gulvvask

Hej med jer, 

Jeg står regelmæssigt for gulvvask af et større betongulv i et foreningslokale. Da gulvet bliver meget beskidt, men til gengæld heller ikke behøver at være skinnende rent er det nemmeste bare at hælde en spand vand ud over det og skrubbe. Desværre er der ikke noget gulvafløb i dette lokale.

Jeg har længe tænkt at det ville være smart hvis man kunne suge vandet op, men har svært ved at finde den rigtige maskine. Har overvejet en vådsuger, men så hellere at man kunne pumpe direkte ned i kloakken i nabolokalet. Jeg har også overvejet en dykpumpe, men de lader ikke til at være egnet til så lavt vand.. 

En dykpumpe med et vådsuger mundstykke ville være perfekt, men jeg ved ikke om sådan en anordning kan købes.
Er der nogle der har erfaring med lignende? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet en brugt gulvvaskemaskine?
Hej HrT
Jeg har overvejet det! Men min erfaring med små gulvaskere er at de ikke egner sig til meget beskidte gulve. Og de større modeller er umiddelbart uden for budget desværre. 
Du kan prøve, at kikke på diverse genbrug sider. Jeg har nogle gange set gulvaskere lig dem jeg havde på skolen, hvor jeg gjorde rent for 20år siden. De er med ledning, og det er der ikke nogle skoler der bruger i dag. Men de er ikke slidt op af den grund.  

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Du kan montere en dykpumpe i vådsugeren. Så bliver den selvtømmende. Drejer det sig kun om 1 spand vand, kan det sikkert være i vådsugeren.

Søren O
De vådsugere som f.eks. skades service firmaer bruger har en lille lænse pumpe monteret. Jeg kender ikke fabrikat el.lign. 
Søger man på det så kommer hele sugeren med til 9 - 12000 kr. og det er sikkert rigelig 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis