Kan man adskille håndvaskarmatur og brusebatteri??

Hej
Jeg er i gang med at planlægge, hvordan mit badeværelse skal renoveres, og jeg vil meget gerne have håndvaskarmatur og brusebatteri adskildt. Lige nu er der kun et blandingbatteri, som går til hanen og bruseren. Jeg vil tro, at den egentligt er beregnet til badekar og bruser.
Mit problem er bare, at der kun er et sæt vandrør!!

Kan det overhovedet lade sig gøre uden at skulle føre et helt nyt sæt vandrør til badeværelset??
Og er det noget man selv kan/må?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis gulvet skal brækkes op, ville det være nemt at trække PEX rør til bruser og vask fra en manifold. 
Det er autoriseret arbejde.

fase
bredker skrev den 09-11-2023 18:09:23

ret simpelt med den rørføring du har
men hvis du ikke selv kan se hvordan , er det nok noget du bør lade fagfolk lave

Men hvordan tænkte du man kunne gøre det?

Jeg havde selv tænkt om man kunne dele rørene med et t stykke

Du kan godt dele rørene med et t-stykke. Har du ikke mulighed for at skære gevind, kan du bruge en “1/2 GF primofit” på de gamle rør, og så håbe på at du kan finde færdigskårede “nippelrør” i de rigtige længder.
En “primofit“ er et kompressionsfittings der sættes ned over en overskret rørende, og spændes fast til røret. I den anden ende af “primofit” er der en gevindende. De fåes både med ud- eller indvendigt gevind.

Søren O
Brugsvand skal laves af en vvs mand. Men det er ret simpel, vandrøret skæres over under håndvaske og der monteres et t-stykke + rør ind under vasken. Der ved kan håndvasken monteres med en ny vandhane der er tilsluttet kold/varm vand under vasken. 
Annonce
Tak for de gode forslag Søren O og Andersll jeg må lige få kigget på det😊
Når du nu er ved at tilrettelægge en renovering af badeværelset, har du så overvejet, om du skal have nye fliser eller ej. Hvis du skal have nye fliser, vil det være nærliggende at lave skjult installation af vand.

fase
Jeg skal ikke have skiftet fliser men ja hvis jeg skulle havde det klart været pænest
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis