Varmt gulv om morgenen

Davs,

Jeg har fået installeret ny fjernvarmeunit (ECL Comfort 110) og ny gulvvarmestyring (Wavin AHC9000 - uden display). Det ser ud til at køre som det skal. Jeg har dog det problem at gulvet ofte er koldt om morgenen, når konen går rundt uden sokker på. Er det muligt at indstille gulvvarmen, så den automatisk varmer op hver morgen, et par timer før vi står op? Hvis ja, hvordan?
Davs, Jeg har fået installeret ny fjernvarmeunit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik,
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du skriver blandeunit, men her sender jeg lidt billeder af hele installationen. Jeg håber du kan hjælpe mig med at forstå tingene korrekt :)
Nu kan jeg godt forstå at ikke helt forstår min forklaring.
På første billede nederst med de blå hætter er det fordeler til gulvvarme. Ofte er der i enden ( til højre hos dig) en cirkulations pumpe og en termostat som styrer temperaturen på vandet i gulv varme systemet. Så kalder vi det en blandesløjfe
Hos dig er det så kombineret med varmeanlægget længere oppe, og der ses cirkulationspumpen så. 
Det ses at der lige nu da billedet blev taget kun efterspørges varme i 1 kreds nemlig nr.3 De andre gulve vil så føles kolde.
Jeg kender ikke så godt det Danfoss system længere oppe, men det du skal opnå er en lavere temperatur på de fordeler rør nederst på billede 1
Du kan da starte med at stille termostaten ned som bl.a ses på billede 5 og 6 Den er nu stillet på 3. Prøv med 2 og mærk efter eller kig på termometer lige ved siden af cirkulationspumpe. Jeg kan ikke se hvad den viser da den er skjult bag nogle ledninger. 
Hvis ikke det giver en reduktion i løbet af et par timer så må du igen stille termostaten på 3 
Det kan også være i display det skal indstilles men så kendt er jeg ikke med den at jeg kan vejlede dig. 
Der er sikkert andre som kan, men overskriften siger ikke specifik hvad det drejer sig om så chancen for at der kommer andre på banen er ikke så stor. 
Hvis du opretter en ny tråd så skriv specifik typen ind i overskrift og stil så spørgsmål om denne,  Så kunne du vise hvad det er ved at sætte billede 1 og 2 ind i tråden. Det er dem som viser det hele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også