Indbygningscisterne

Hej, 

mit væghængte toilet er begyndt at løbe ret meget. Derfor vil jeg gerne lukke for vandet og rode lidt rundt derinde. Men jeg kan simpelthen ikke dreje på ventilen... Skal det ikke kunne lade sig gøre?

Og er problemet kalk dernede? Som billedet viser, er der ret meget kalk derinde.

Håber i kan hjælpe mig
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ventilen kan sidde ret godt fast, samtidig med det er svært at få fat. Brug en tang til at dreje den, men vær lige 100 % sikker på du drejer den rigtige vej inden.

Det er med stor sandsynlighed kalken der gør dit toilet løber. Når du har det skilt ad, så rengør både svømmer og udløbssystem.

Selvbygger med stort S. 
En god slat flyende afkalkningsmiddel i den fyldte cisterne. Vent en time og skyld grundigt ud. Det kan ofte løse problemet med et toilet der løber. Man skal selvfølgelig begrænse sig, da cisterner af porcelæn ikke er glad for afkalkningsmiddeler.

GodeVen skrev den 08-11-2023 08:12:30

En god slat flyende afkalkningsmiddel i den fyldte cisterne. Vent en time og skyld grundigt ud. Det kan ofte løse problemet med et toilet der løber. Man skal selvfølgelig begrænse sig, da cisterner af porcelæn ikke er glad for afkalkningsmiddeler.

Jeg har endnu tilgode at se en indbygningscisterne i porcelæn:-)

Oftest er der bjerge af kalk lige omkring og over vandlinien i cisternen, det kommer kun af ved manuel rengøring.

Selvbygger med stort S. 
Det er kalk i ventilerne, der giver problemer. Kalk ved vandlinjen er et symptom på meget kalk, men ikke det egentlige problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis