Fugt i træ mod fundamentet

Hej folk, 

Jeg står med et problem jeg ikke helt forstår. 
Vi ved at bygge en garage, og en dag, da jeg var ved at lukke damspæren af, så jeg noget farve på det træ mod fundamentet. 
Jeg fjernede isoleringen, hvor der var noget mørk væske, samt mørk væste på træet (se billede 3)
Jeg troede et dyr måske havde skabt det, men der var ikke nogen rester fra noget. 

Jeg har prøvet at gøre det rent og på de sidste par dage haft en varmeblæser på. Træet bliver semi tørt, nede omkring 15-20% fugt. 
Alt træet omkring er tørt på de 13-15%. Men lige området her, stiger til 25-40% relativt hurtigt. 
Se billede 2, hvor området er efter tøring og billede 1 viser alt ved siden af er tørt, problemet er kun det ene sted. 

Der er beklædning på og vindpappen virker ikke våd eller fugtig. Beklædningen er komposit træ, med plast udenom, så det suger ikke brugt og er helt tæt, så der burde ikke kunne komme vand ind. 
Soklen på ydersiden har en afstand på 25cm fra sokkel overkant og ned til jorden og beklædningen går 7cm ned forbi overkant på sokkel, så vand burde ikke kunne komme der op, ved regn. Soklen er leca blokke, og pudset med skalflex difusions åben punds. 
Træet er oven på murpap, så tænker ikke fugt trænger op, og igen sjovt der ikke er fugt nogen af de andre steder hen ad. 

Nogen der har en tanke/ ide til problemet eller evt løsningsforslag? 
Vil nødigt lukket det med isolering, hvis det bliver ved med at udvikle sig. 

CS
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der i røret? Evt utæthed der siver ud af foringsrøret her?
Røret er ikke koblet til noget lige nu, så der siver intet ud. Det er til vand i fremtiden. :) 

CS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis