Afmontering af skuffer i badeværelse

Jeg vil gerne afmontere skufferne under vasken mit badeværelse, men jeg kan ikke finde ud af, at få fronterne af. Der sidder nogle skruer i siden udvendigt på skufferne, og på nogle andre skuffer, som jeg har prøvet tidligere, var det blot at dreje en skrue i hver side, og så løsnede fronten sig. Men på de her skuffer er skruerne svære at komme til, og de sidder så stramt, at jeg kun kan dreje dem en lille smule. Når jeg vrikker i fronten, kan jeg mærke at den sidder fast i en form for fjederbelastet låsemekanisme, men jeg tør ikke hive for hårdt.

Er der nogen, som kender tricket til at få dem af?   

Nybagt husejer med begyndende gråt hår
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som regel kan skuffer afmonteres uden værktøj. Der typisk en lås i begge sider, som man skal skubbe eller trække i, for at få den fri. Hvis du kan finde noget, som du let kan skubbe til med en finger, prøver du det i begge sider og trækker skuffen ud og op.
je_ns skrev den 07-11-2023 15:13:10

Den her kunne godt ligne en pal, der skal trykkes op, for at få skuffen ud, der sidder sikkert en i hver side....

Det er der man fjerner fronten, hvis de er standard blum/Ikea hængsler. Som godeven skriver, skal de nok bare trækkes forsigtigt ud og op. 

Det er ikke den som Jens skriver man skal trykke på for at fjerne fronten, det er den lille bitte en over den blanke nitte man skal trykke op, så kan man med en skruetrækker lirke fronten af.

Skuffen skal løftes ud.
kaffemand skrev den 07-11-2023 15:53:44

Det er ikke den som Jens skriver man skal trykke på for at fjerne fronten, det er den lille bitte en over den blanke nitte man skal trykke op, så kan man med en skruetrækker lirke fronten af.

Super! Mange tak. Det var lige det, der skulle til. Det havde jeg aldrig selv fundet ud af   

Den største af skufferne kan jeg dog ikke få ud pga. den stang, som er fastgjort til fronten. Ved du også, hvordan man får den afmonteret?

Annonce
Den største af skufferne kan jeg dog ikke få ud pga. den stang, som er fastgjort til fronten. Ved du også, hvordan man får den afmonteret?
Løft stangen fri af bagkanten af skuffen, så kan du få stangen af, når skuffen er taget ud.

fase
S. Fabrin skrev den 07-11-2023 16:55:18

Løft stangen fri af bagkanten af skuffen, så kan du få stangen af, når skuffen er taget ud.

Tak for hjælpen. Så lykkedes det endeligt. Det var godt nok besværligt. Ham eller hende, der har designet det låsesystem fortjener ikke nogen julegaver   

Tak til alle for jeres deltagelse. Det var dejligt, at I ville hjælpe. Jeg vender nok tilbage, når skidtet skal monteres igen   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis