Lovgivning vedr: nyt udhus

Hej med jer.

I min kolonihave har jeg et skur jeg vil hive ned, til fordel for et nyt på
12,3 m2.

Hvis jeg kigger i bygningsreglementet for småhuse finder jeg følgende tekst:
Byggearbejder, der kan udføres uden tilladelse eller anmeldelse

1.7.1 Følgende byggearbejder kan ske uden byggetilladelse og uden
anmeldelse:

- ombygning og andre forandringer i bygninger, hvis der ikke sker udvidelse af arealet eller en væsentlig anvendelsesændring.

- byggearbejder ved småbygninger på højst 10m2, omfattet af afsnit 12,

- byggearbejder ved åbne svømmebassiner, havepejse, hegnsmure og terrasser,

- satellitantenner med en diameter på højst 1,0 m og typegodkendte
tagantenner og

- byggearbejder ved campinghytter og kolonihavehuse.

Disse byggearbejder skal heller ikke færdigmeldes til kommunalbestyrelsen.

Betyder dette at jeg godt kan gå over 10 m2, da det er til en kolonihave ?

Mvh.

Kim
Hej med jer. I min kolonihave har jeg et skur... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jris

Hej igen igen. Har lige læst dit indlæg, det er dit hovedhus, der ikke må ligge nærmere skel, end det der står i jeres reglement.

Så det har ikke noget at gøre med dit udhus.


Ok, jeg var også et sekund blevet lidt langhåret over dit svar biggrin

Men tilbage til mit udhus, i mit øverste indlæg svarer Jørgen på mit ? at der i reglerne står at kolonihaver overruler småhusreglementet.

Har du et bud på det ?

Hvis vi nu antager jeg bygger et på 10m2, hvor tæt på skel kan jeg så opførem når det nu ikke er beboelse ? Og igen hvad nu hvis det er 12m2, jævnfør småhusreglementet.

Hvis jeg nu bygger større vil dette blive napset af min beboelses %, der står intet om det i vores vedtægter, hvad går man så efter ?

Jeg bliver hægtet af når du skriver hvis jeg placerer 40 cm væk fra skel, skal jeg ikke op over de 2 mtr. eller har jeg igen fattet minus ?

Håber jeg bliver klogere :wink:

Mvh.

Kim
Hej K7

Nej kolonihaver overruler ikke småh.

Du må sætte det i skel hvis det ikke er over 180cm,

og det må stadig max være 10m2 jævnf. småh.

I har nok en max m2 hovedhus som i må have på jeres parsel .

Det jeg skrev var, at ved at bygge dit hus et stykke fra skel,

må du for hver 10cm du flytter det ,lave det tilsvarende

10cm højere.
Citat fra jris

Hej K7

Nej kolonihaver overruler ikke småh.
Du må sætte det i skel hvis det ikke er over 180cm, og det må stadig max være 10m2 jævnf. småh.
I har nok en max m2 hovedhus som i må have på jeres parsel .
Det jeg skrev var, at ved at bygge dit hus et stykke fra skel, må du for hver 10cm du flytter det ,lave det tilsvarende 10cm højere.


Ok, hvis vi så ser bort fra at kalde det et småhus, men bare et hus :lol: ,så skal jeg blot holde mit til de tilladte m2 på min parcel ikke sandt ?, ellers kan jeg ikke se hvordan nogle overhovedet får sat huse større end 10m2 på deres grund.

Det er iøvrigt dette hus på 12,3 m2 der er tale om:

http://www.bauhaus.dk/data/flyer/6/DKp14BAU11.pdf

Kan du redegøre for reglerne for hvor langt jeg skal skal/kan sætte det op imod nabo (iforeningen), samt nabo (andet matrikelnummer)

Mvh.

Kim
Jeg har en gengenbo der har bygget et meget lignenede/identisk hus....
Kvaliteten er jeg ikke imponeret af! Og specielt tagbeklædningen må betegnes som værende undertag..

Overvej at bygge huset rigtigt. FX på et punktfundament og med et stolpeskelet der beklædes med fx klinkebrædder.

Et sådan hus vil skabe noget mere respekt, men også tage lidt længere tida at bygge, men prisen vil sikkert ikke blive højere, men kvaliteten vil blive en helt anden. Men en klinke beklædning vil du også kunne udskifte fx de nederste brædder hvis der skule opstå råd engang om mange år.

Tag en tur i Bauhaus og se ekstra godt på skuret, med de kritiske øjne... Og hiv lidt i det skub på siderne... er det så solidt som du vil have dit skur ???

Hvad med indretningen, er den nøjagtigt som du gerne vil have den ?? Med dit eget skur/hus vil du kunne få den lige som du ønsker, Bauhaus har kun en model og den kan ikke rigtig ombygges på nogen måde....

Bare en tanke ! :?

MVH Njord
Citat fra njord

Overvej at bygge huset rigtigt. FX på et punktfundament og med et stolpeskelet der beklædes med fx klinkebrædder.

Hvad med indretningen, er den nøjagtigt som du gerne vil have den ?? Med dit eget skur/hus vil du kunne få den lige som du ønsker, Bauhaus har kun en model og den kan ikke rigtig ombygges på nogen måde....

Bare en tanke ! :?


Det syntes jeg bestemt også er OK, men mine hænder de siddder kastet på med en skovl, så sådan et projekt tør jeg sgu ikke at vove mig ud i, kald mig tøsedreng, men that's it.

Indretningen er faktisk sådan som jeg godt vil have den, men det er en anden sag :wink:

Mvh.

Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis