Flowerpot VP1 ny ledning

Jeg prøver at skifte ledning på en Flowerpot VP1 pendel. Fatnings øverste del har jeg fået skruet af. Derefter skal jeg have den nederste/inderste del af fatningen trukket tilbage, så jeg kan komme til ledningen bagpå. Det kan man åbenbart kun, hvis muffen (hvor ledningen går igennem) på toppen af skærmen fjernes/afmonteres. Her er så problemet, det kan jeg simpelthen ikke. Har prøvet med al magt at skrue den af, men uden held. Er der et eller andet trick?
Jeg plejer at være rimelig ferm til den slags, men jeg er ved at tabe til en flowerpot :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan denne hjælpe?

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/185766/s/skift-af-ledning-i-flowerpot-pendel

Tak for svaret Kurt54.
Desværre hjælper tråden, du foreslår, ikke. Jeg kan netop ikke skrue den af, selv om jeg virkelig har haft fat. Så der må være et trick. Det kunne være guld værd med en video, men jeg har ikke fundet en endnu efter ihærdig søgning.
Er det en porcelænsfatning som på billedet, der er i lampen, så skal fatningen skilles ad, fordi der kan være en kærvskrue i bunden af fatningen, som skal løsnes først.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis