Gevindskæresæt fra Thürmer

Hej,
Jeg har fundet et brugt gevindskæresæt (kan ses her) fra Thûrmer til en rimelig pris, hvor det angiveligt skulle være i god stand. Er der nogen her, der kender til dette mærke? Jeg havde oprindeligt overvejet at investere i et gevindskæresæt fra Irwin (USA) på Black Friday. Der er ret stor prisforskel på begge sæt, hvis man køber dem fra ny  - men nu hvior prisforskellen imidlertid den samme, da sættet fra Thûmers er brugt, så ville jeg høre hvad vil I anbefale? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thürmer er et godt og anbefalelsesværdigt mærke i værktøj. Hvis du køber fra USA, skal du huske at lægge told til prisen.

fase
Thürmer er et kvalitetsmærke. Jem & Fix sælger Irwin værktøj.

Jeg skærer sjældent gevind, og har klaret mig de sidste 20 år med et set til 200 kr fra Harald Nyborg.
Jeg ville være meget forsigtig med at købe et brugt professionelt sæt, da jeg ville være bange for at det var slidt eller havde skader.
Hvis du ikke skal bruge det ret meget, vil jeg gå efter et billigere sæt, måske fra Harald Nyborg.
Hvis man skal skære et nyt gevind, er det et must med kvalitet, i særdeleshed i rustfrit stål.
Skal man bare friske et beskadiget gevind op, kan et billigt sæt være ok.

Jeg har dog kun erfaring med to billige sæt..

Mine snitbakker er Thürmer, de gode gammeldags firkantede, mine snittapper er mest maskintapper af god kvalitet.
(skal jeg skære gevind med en tap, bruger jeg næsten altid min akku boremaskine op til M12, så er det bedst med maskintappe)



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis