Et strengs eller to strengs løsning

Hej 😊

Spørgsmålet?
Et strengs eller to strengs løsning

Jeg har lavet en simpel tegning med en automatsikring

Hvis det nu var hjemme hos jer  : -)

Kunne men så trække det hele på et kabel?

Eller skulle det deles lidt op?

Eller giver alt sammen det samme resultat  i sidste ende :-)

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvilken løsning, du vælger, er det sikringens størrelse, der bestemmer den maksimale belastning. Om du skal løsningen med to eller et kabel kan afhænge af, hvordan tingene er placeret i forhold til hinanden.

fase
Hvis der ikke er nogen ekstra stikkontakter i, hvor nogen kan finde på at tilslutte en støvsuger, er der ingen grund til at splitte det op i to.
Installationen går ofte fra sikrings gruppe med 1 kabel og videre rundt i installationen, det er der ingen problemer med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej  alle

S. Fabrin
GodeVen
ev elmand

Mangen tak skal I have  😊

GodeVen – nej det er der ikke (bliver sløjfede)  😊

På tros af det ikke er det bedste i verden, tænker jeg at ville samle frostskabe og alarmen i en dåse op på loft  og køre 
vider over i en anden dåse

Har opdateret tegningen😊

Hilsen Martin G.

Så vil jeg lige komme med en af mine kæpheste.
 Antallet af samledåser i private installationer er omvendt proportional med elektrikerens intelligens. Jeg mindes ikke at have brugt samledåser i almindelige husinstallationer i mine over 50 år som elektriker .
Man sløjfer videre igennem enten stikkontakter eller lampesteder. 
Jo for resten i mine unge år lavede jeg installation i rigtig mange Holm huse. Der kom vi med 2 store samledåser med en lang klemrække. Det var så monteret hjemmefra med f.eks. alle kabelender strittende ud. Så gik der kabel derfra til hver lampested og afbryder / stikkontakt. Det var fabriks fremstillede typehuse som kun tog 10 arbejdsdage fra sokkel færdig til indflytnings klar.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Nu kender jeg ikke afstandene mellem stikkontakterne i dit hus, men er det ikke muligt at sløjfe mellem i det mindste nogle af stikkontakterne og dermed undgå flere dåser?
Du skal lige huske på, at den faste installation skal afsluttes i samme rum som brugsgenstanden. I dit tilfælde ville jeg afslutte i schukostikkontakter, så de fastmonterede stik på hvidevarerne passer direkte i stikkontakten.

fase
Hmm hej igen 😊

Jeg har fræsede stikkontakten ind i væggen, tænker at ville trække tre leder kabel ned i træk røret
Over i en dåse(måske)

Ville bruge Varenummer: 1017054705 - LK Fuga afbryder med korrespondance for nøgle 1 modul til min alarm
Udvendig installation på væg via en skinne, og underlag 

Ved ikke om men kan sløjfe i en nøgleafbryder, pludselig skal der samles tre kabler i underlaget

(Tænker at men ikke må sløjfe i selve skinnen med saml muffer)

opdateret tegning 

Det bliver noget kluns med tre kabler i nøgleafbryderen.
Du må slet ikke sløjfe med samlemuffer i skinnen.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis