Roth termo touchline - kan de komme online uden kontrolenhed?

Vi har Roth touchline termostater men ikke en kontrolenhed. Er en kontrolenhed nødvendig for at få dem ind i app, og i så fald, er den svær at installere?

Synes det havde været fantastisk at kunne indstille alle termostater via mobilen fra sofaen istedet for på selve enhederne. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillægsspørgsmål: skal kontrolenheden have LAN eller kan den nøjes med wifi?
Martin.v skrev den 04-11-2023 09:28:49

Hvad mener du med uden kontrolenhed? Kontrolenheden er vel den som de har forbindelse til, som så styre telestaterne? Og den ved jeg skal have et LAN kabel monteret før den kan komme på nettet..

 Jeg tror jeg lader mig narre af gammelt design vs nyt design, så må ud at se, om der er en art kontrolenhed derude. Men intet lan dér, så det forklarer at det ikke har været en mulighed uanset 

Jeg har to af disse til to forskellige gulvkredse. Det er også dem på dette link: https://www.wattoo.dk/roth-touchline-kontrolenheder-1-12-zoner-med-eller-uden-lan#ws-productView-desc

Der står de kan kobles trådløst sammen, men ikke hvordan. Betyder det i praksis, at hvis jeg tilslutter lan i den ene kan den anden kobles med herpå trådløst, og jeg derved kan opnå APP styring af termostater og rum?

Målet er at lave programmer med dag- og natsænkning, så der ikke kaldes på varme i de perioder, hvor vores fyr  er slukket eller hvor vi ved, der er stort forbrug af varmt vand (dvs typisk om morgenen hvor 2-3 personer tager bad inden for kort tid).


I manualen er det beskrevet, at såfremt du vil bruge en app til styring, skal kontrolenheden forbindes med et LAN kabel. Der står ikke noget om, at så er den anden også forbundet til nettet. Så du kan kun styre den, der er forbundet til nettet med din app.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 08-11-2023 08:43:59

I manualen er det beskrevet, at såfremt du vil bruge en app til styring, skal kontrolenheden forbindes med et LAN kabel. Der står ikke noget om, at så er den anden også forbundet til nettet. Så du kan kun styre den, der er forbundet til nettet med din app.

 

Jeg læste dette:

“Kontrolenheden har et potentiale- frit relæ til pumpestyring og kedelstyring. Op til 3 kontrolenheder kan trådløst kobles sammen.”  

Det var den sidste sætning der indikerede at de kan kobles sammen, dog uden nærmere instruks.
Du skal have et Lan kabel i masteren, så skulle sen oprette forbindelse til den anden også.
Men den app er ikke meget værd, du kan ikke finjustere særlig meget, kun temp op/ned samt skifte mellem de forskellige “programmer” du kan lave på selve termostaten, og de skal laves på termostaten, kan ikke laves i appen, har nemlig selv lige fået lan kabel monteret i min enhed, og blev da lidt skuffet over hvor lidt man kan i den app - men tror det er fordi de stoppede udviklingen af den for nogle år siden, for og koncentrere sig om deres nye gulvvarmestyring/termostat..
Martin.v skrev den 08-11-2023 18:51:04

Du skal have et Lan kabel i masteren, så skulle sen oprette forbindelse til den anden også.
Men den app er ikke meget værd, du kan ikke finjustere særlig meget, kun temp op/ned samt skifte mellem de forskellige “programmer” du kan lave på selve termostaten, og de skal laves på termostaten, kan ikke laves i appen, har nemlig selv lige fået lan kabel monteret i min enhed, og blev da lidt skuffet over hvor lidt man kan i den app - men tror det er fordi de stoppede udviklingen af den for nogle år siden, for og koncentrere sig om deres nye gulvvarmestyring/termostat..

 TAK! Så sparede jeg det besvær og har istedet gjort det manuelt på de forskellige termostater. Så må vi se om det virker. Havde håber appen var lidt lig Apple HomeKit med mulighed for automatiseringer. Det kommer nok om nogle år 

HrT skrev den 08-11-2023 19:20:11

Martin.v skrev den 08-11-2023 18:51:04

Du skal have et Lan kabel i masteren, så skulle sen oprette forbindelse til den anden også.
Men den app er ikke meget værd, du kan ikke finjustere særlig meget, kun temp op/ned samt skifte mellem de forskellige “programmer” du kan lave på selve termostaten, og de skal laves på termostaten, kan ikke laves i appen, har nemlig selv lige fået lan kabel monteret i min enhed, og blev da lidt skuffet over hvor lidt man kan i den app - men tror det er fordi de stoppede udviklingen af den for nogle år siden, for og koncentrere sig om deres nye 
Der tror jeg ikke du skal regne med, spurgte Roth kundeservice omkring appen, og der lød det til der ikke ville komme fremtidige opdateringen er nævneværdig karakter til appen.
gulvvarmestyring/termostat..

 TAK! Så sparede jeg det besvær og har istedet gjort det manuelt på de forskellige termostater. Så må vi se om det virker. Havde håber appen var lidt lig Apple HomeKit med mulighed for automatiseringer. Det kommer nok om nogle år 

 

Der kommer ikke mere udvikling til den gamle controller eller tilhørende app. Men der findes intragration til den fra eks home assistant. Den bruger jeg til at natsænke og ur styring af mit pillefyr 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis