Forhøje bar på fjernvarmeanlæg - hvordan?

Hej
Vi flyttede ind i vores hus for 2 år siden og i går har jeg lagt mærke til, at trykket i varmeanlægget er meget lavt. Jeg kan læse mig til, at det skal stå mellem 1-2 bar. I øjeblikket er det under 1.
Hvad kan jeg gøre for at få den højere op på 1-2 bar?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fyldt lidt vand på dit varmeanlæg. Måske er der monteret en slange mellem et par ventiler. Så plejer det at være der. Et billede af dit varmeanlæg kan sikkert hjælpe med besvarelsen.

Søren O
Hej Søren. Giver mening. Jeg har vedhæftet et billede   
Det kunne godt være ventilen øverst oppe til venstre, og ventilen til venstre for varmemåleren nederst der skal forbindes med en slange.
Øverst lige bag manometret (trykviseren) sidder der en typeplade. Tag lige et billede af den, og et billede under unitten, så vi kan se rørforbindelserne.

Søren O
Jeg har prøvet med nye billeder   
Jeg kan ikke lige finde en manual på din 23 år gamle unit. Den skulle da gerne holde mange år endnu.
Ved vandpåfyldning tror jeg du skal sammenkoble (aftapnings)ventilen øverst til venstre i unitten med (aftapnings)ventilen nederst til venstre - lige ved siden af varmemåleren i unitten.

Søren O
Annonce
Hvor lang tid skal man åbne for vandet og lade det løbe?
Du skal kun lade vandet løbe til du har øget trykket til det ønskede (ca. 1,5 bar).

Søren O
Okay. Grunden til jeg spørger er fordi, at jeg satte en haveslange mellem de to og lod det løbe i 10 minutters tid. Og ingenting skete med trykket.
RKJ22 skrev den 29-12-2023 15:23:26

Okay. Grunden til jeg spørger er fordi, at jeg satte en haveslange mellem de to og lod det løbe i 10 minutters tid. Og ingenting skete med trykket.

Prøv at fylde vand på fra en vandhane og til en ad  gangen  af de to ventiler for at se, hvilken ventil er til varmeanlægget. Du har selvfølgelig åbnet for ventilerne, når du fylder vand på?

fase
Jo mere du kan fylde vandslangen ( helst helt op ) inden du skruer den på jo bedre = mindre udluftning.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis