Skjult loftudtag

Goddag godtfolk.
Jeg er flyttet ind i en bolig hvor man har sat nyt træloft op. Men i samme ombæring glemt at tage højde for det lampe udtag der var og det gemmer sig nu bag brædderne et sted.
Er der nogle der har en god ide til hvordan jeg kan finde det uden at lave 1000 huller eller fjerne loftet?

På forhånd tak :D
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er en god ide, ved jeg ikke, men hvis du kan komme til fra loftet, kunne du prøve at lokalisere dåsen. Derefter borer du med et tyndt bor skråt to steder ned gennem det ny loft. De to steder skal bruges til at lokalisere dåsen. God fornøjelse og send en "venlig" tanke til den, der har lavet en skjult samling.

fase
Der findes kabelsøgere, der kan bruges til den slags. Desværre er der meget forskel på kvalitet, og rigtig gode er ingen af dem.

Har du en ide om hvor meget loftet er sænket? Hvis det kun er en lægte, burde en i god kvalitet kunne finde hvor kablet løber og dermed også udtaget.
Lsm skrev den 03-11-2023 12:10:58

Detalje jeg glemte, det er 2 plan hus med stue og første etage.
Udtaget er i stuen

Det er en vigtig oplysning.

Hvis du er heldig, har din installatør en kabelsøger, som sender et signal ud på den gruppe, lampestedet tilhører . Allerførst kunne du få elektrikeren til at søge med det værktøj, der bruges til at søge dåser i ny installationer. Der er det dog normalt anbragt et magnetiserbart låg på dåsen. Hvis installationen  er gammel nok (ikke ham fra the julekalender), kan du være heldig at dåsen er af metal og kan måske findes.

fase
Det er desværre ofte sådan at man må pille loftet ned for at finde det i sådan en situation. Så jeg ville ikke undlade at give de folk nogle slag i røven med et stykke wienerbrød   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis