Revner i gipsloft uanset hvad

Skal man bare leve med revner i gipsloft eller kan man gøre noget super specielt for at undgå det?

Jeg har lavet klassikeren med bare at spartle samlingen uden armeringstape, det giver revner - fair nok.

Men så har jeg også købt noget dyrt tesa armeringsnet og sat på, oven på lidt spartel, og så derefter spartel igen... og alligevel revner det over det hele efter nogle dage. I don't get it.. hvad gør jeg forkert?

Tape:
https://malprivat.dk/products/armering-til-gips?variant=40301453541551

Har også forsøgt mig med fermacell plader uden spartelkant - direkte op mod hinanden og så fermacells super dyre og patenterede gipsklæber imellem - som godt nok ikke gav revner, til gengæld var den så umulig at slibe ned bagefter at det kom til at se endnu værre ud end hvis det var revnet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et trick er at lægge 2 lag gips - forskudt.

Det kan også være at du bare skal vente til gipsen har sat sig.
Der gik 2-4 år efter at vi fik gips på vægge og lofter, hvor der specielt i hjørnerne blev ved med at komme revner. Det blev fuget måske 2-4 gange og til sidst holdt det tæt. 
en gang filt , det holder
Armeringsnet dur ikke, det skal være "papir strimmel" beregnet til formålet, spartlet/lagt ned i samlingen.
Prøv også at læse hvad Gips Producenten anbefaler.

Naboen havde samme problem med at der opstod revner i samlingen. 
Den professionelle maler påstod at det var tømmerens dårlige arbejde, der forårsagede revnerne.
Ved nærmere undersøgelse, ved at kradse samlingen op, viste det sig at maleren havde brugt net, frem for papir, i samlingerne. Det kostede maleren ca. kr. 15.000
Strimmel er bedst men net kan også bruges.
Fælles for begge dele er at det skal lægges i våd spartelmasse og spartles ovenpå bagefter for at det kan lime/binde ordentligt. Så hvis du bare har fyldt net på og spartlet over er det om igen.
Noget andet er at hvis det er etageadskillelse vil det sjældent kunne holde med kun et lag gips uden filt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også