Udskiftning af klikgulv endestykker efter nedrevet skillevæg

Hej!

Jeg har fjernet en skillevæg i vores hus og der var desværre skåret i dele af klikgulvet under væggen. Derfor er jeg ude efter at udskifte endestykkerne, så gulvet kan forlænges med ca. 5 centimeter og jeg kan få lavet sat en pæn overgangsprofil på.

Det er første gang, jeg arbejder med klikgulv og bliver nu i tvivl om den optimale fremgangsmåde. Jeg vil jo helst gerne undgå, at "ødelægge" samlingerne i resten af gulvet.

Vil meget gerne høre om der er gode råd til at løse problemet. Har tilføjet nogle billeder af problemstillingen. Vi har samme problem på modsatte væg, men det ser umiddelbart ud til at gulvet er afsluttet i den ende, der er afbilledet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du flere brædder? Hvis nej, og modellen ikke kan fåes mere så byt til nyt.

Har du brædderne så tag de 4 rækker op fra vinduet hen til det hele bræt og lig det igen så længderne passer.
Hvis man tænker sig om når man ligger det igen er 1 nyt brædt nok.

Selvbygger med stort S. 
Nogle af de ældre klikgulve er limet sammen, så er de ikke til at tage op og genbruge.

Skær kanten ren, og sæt et nyt stykke ind der går på tværs.

Det er bedre at fremhæve, end at skjule tingene...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for alle svarene og jeres gode råd! Jeg har allieret mig med en tømrer, og så forsøger vi at tage lidt op, evt. skære dem ud, og enten bytte om på brædderne eller udskifte med nye - med eller uden lim :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis