Skal jeg have skiftet undertag?

Hej med jer!

Jeg er en ny bruger på lav-det-selv.dk, hvorved jeg håber at I kan hjælpe mig ved at besvare mit spørgsmål.

Mit undertag har fået flere mindre og mellemstore huller, samt det ligner regnvand, som er løbet ned langs undertaget. Skal jeg være bekymret og kræver det en udskiftning? Eller kan jeg selv gøre noget ved det?

Tak på forhånd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det ser nu ganske almindeligt ud. Og de få spær som ses er helt yen fugt afmærkninger. Så det ville jeg ikke gøre noget ved, undtagen hvis du opdager at isolering er fugtig især efter regn sammen med blæsevejr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for det Erik.

Jeg har mærket på isoleringen under og den er tør. Så det virker ikke til at der kommer vand ned på isoleringen. Spærene mærkes også tørre.

Jeg blev opmærksom på det efter stormvejret, hvorved jeg ikke havde set det før og derfor blev bekymret.

Tak for svar!
Jeg synes mere det ligner at undertaget blot er fugtet op. Og det sker typisk i forbindelse med storm, hvor vinden kan presse vandet op under tagstenene. Prøv at kigge efter nu der har været et par tørrevejrs dage så ser det sikkert helt fint ud igen. 
Hvis det altid regnede stille og roligt lige ned, så behøvede vi ikke undertag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis