Brugsanvisning til METABO boremaskine?

Hej alle
Jeg søger en brugsanvisning/manual til en ældre Metabo-slagboremaskine. Hvis nogen har en sådan brugsanvisning og vil uploade en kopi, vil det glæde mig meget.
Desværre er maskinen så gammel, at hverken Metabo i DK eller i Tyskland kan hjælpe mig, og derfor prøver jeg ad denne vej.
Mvh KCHDAN 

vh Kurt
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du dog bruge en brugsanvisning til? Jeg er bare nysgerrig?

Mvh.
Mikkel
Hej FoXX
Jeg elsker faktisk brugsanvisninger til alle mine maskiner. Der er altid et eller andet man lige overser, og så er det rart at have anvisningen ved hånden.
mvh
KCHDAN

vh Kurt
Hen Je_ns

Nej, det er ikke helt den maskine jeg har fået, men nu lærte jeg da noget om skrid-koblingen.
Jeg regner med at uploade et billede af hele maskinen i løbet af i dag. 

vh Kurt
Hvad er det for informationer du mangler?

Jeg vil forvente at brugsanvisningen fortæller om hvordan maskinen betjenes, og at man ikke må bruge den under en tændt bruser.
Annonce
Her er et par billeder af boremaskinen. Nu er det nemmere at se, om man har en magen til og evt. også har den tilhørende brugsanvisning, som jeg gerne vil have. 

Det øverste billede, hvor borepatronen peger opefter, kan man forstørre og se, at der, på den sorte, brede del lige under borepatronen, er en pil, som peger til højre. Oven over den er der en rund, fastsiddende knop, som viser den indstilling, man har valgt ved at dreje på den riflede ring lige over knoppen. 

På billedet er tallet 2, mellem ringen og knoppen, valgt. Der er tallet 0 + 4 trin opefter. Jeg antager, at de er til at vælge ønsket slaghastighed med. (denne er ikke afprøvet, for jeg skal lige have fat i en nøgle til at spænde patronen med)

----------------

Og til 'GodeVen' - Jeg er naturligvis klar over, at man kan prøve sig frem, men på denne her maskine er der en mystisk stor, sort skrue, som man nok ikke bare lige skal rode med. Det er den, som jeg regner med, at der vil stå noget om i en brugsanvisning.

Og bare rolig, jeg gemmer tippet om det med bruseren.










vh Kurt
Den sorte skrue bagerst på maskinen i dit første billede er sikket holderen til det ene kul. Den skal kun skrues ud ved reparation.
Til GodeVen

Det kan sikkert godt passe, så tak for dit forslag. 
mvh, Kurt

PS: Jeg er dog stadig på jagt efter en brugsanvisning (jeg elsker dem)  

vh Kurt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis