Nivellering med Ecopearls

Hej LDS,

Min kæreste og jeg her netop overtaget en fin lejlighed på 2. Sal i ældre herskabelig stil. Vi har en drøm om at køre denne stil helt ud med sildeben og høje paneler, stuk osv. 

Mit spørgsmål til jer i dag er angående det nye gulv. Min plan er at lægge det ovenpå det gamle/nuværende plankegulv (fyrtræ). Problemet at at der lunker nogle steder på op til 10 mm. 
Jeg har kigget på det der hedder Ecopearls, som virker som en "nem" måde at udligne disse lunker. Jeg er dog lidt i tvivl om det efterfølgende er nødvendigt at ligge gulvspånplader ovenpå, for så efterfølgende at ligge gulvunderlag og sildebendsliminat, eller om jeg kan ligge gulvunderlaget direkte ovenpå Ecopearls og så ligge sildeben efterfølgende. Eller er der en helt anden løsning jeg ikke har set måske?
Er der nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg ser frem til at høre fra jer :-)

Vh. Alex
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvspartel.

Elektronikteknikeren
Hej Alex

Hvordan gik dit projekt?
Jeg skal lave gulv i kælderen, hvor underlaget ikke altid er helt plant, og måske er Ecopearls vejen frem?
Jeg skal lægge click-linoleum oven på, og er i den forbindelse også lidt undersøgende på, om behovet for undergulv / spånplader?
Jeg endte med at rive alle de gamle fyrtræsplanker op og får rettet det hele op på den gammeldags facon, og så ellers bare spånplader og det nye gulv ovenpå. Det var en noget mere omstændig proces, men det er blevet rigtig godt. Beklager jeg ikke kan give dig klarhed ift. brugen af Ecopearls.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis